søndag den 1. maj 2016

Se med....Flip DK 16

I sidste uge var vi seks medarbejdere afsted til Flip DK konference i Odense. Vi tog afsted for at få uddybet dette undervisningskoncept, høre oplæg og deltage i workshops. Vedhæftede 6 min video giver et indblik i hvad jeg fik med derfra. Jeg har efterfølgende også lavet en kort video, hvor jeg reflektere over hovedpointer fra konferencen.

Sideløbende deltager nogle af EUD afdelinger i et FoU projekt: IT som pædagogisk værktøj, flipped learning. Her skal 8 undervisere prøve kræfter med metoden i tæt samarbejde med hinanden og jeg som IT konsulent på sidelinjen.
Helt praktisk så hjælper jeg den enkelte med at planlægge en flippet lektion, evt. hjælper med gennemførsel og evaluering.

Du behøver ikke deltage i ovenstående projekt, for at komme igang med flipped learning. Du skal IKKE flippe alt din undervisning, men tænk over: Hvilken del af din undervsining vil du helst slippe for at gentage igen og igen? -Den del kunne vi forsøge at flippe i første omgang :-) Kontakt mig hvis du vil igang med at flippe en lektion.

Louise Lynge Olesen
Pædagogisk IT-konsulent



Se med....Flip DK 16




Refleksion over hovedpointer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar